۱۳۹۰ آذر ۱۸, جمعه

هندسه مدرن

http://www.dinbali.com/ لجبازي با كي ؟باچي؟و چرا؟از دير باز پرگار وجود داشته دوران كرده دايره را پديد اورده است.ستاره رفيق و همراه ديرينه پرگار دركار احداث خط مستقيم نقش اساسي داشته است.اين دو ايزار فعال در شكل دهي به اشكال هندسي بلا رقيب و بدون انكار اند.هسته مركزي اشكال موجود در جهان ستاره و پرگار است.وجود و هستي ستاره پرگاري است.بهر سوي كه بنگري با چشم مي نگري كه شكل هندسي دارد.عرصه جهان قلمرو هندسه است .ارابه زمان را هندسه به تحرك واداشته  ديروز را به امروز رسانده و امروز را به فردا ي هميشه پيش رو خواهد رساند.
هندسه علم است .علم محتاج استدلال و اثبات است .استدلال هندسي انطباق است .انطباق كرداري است .انطباق مسري است.همه دانش ها متاثر از انطباق اند.
هندسه پويا است.سازندده است .خلاق است .خطكش دو نشان كوادراتيس سيسوئيد مربع ساز نقاله گونيا زاويه ياب و پر شمار وسائل ديگر همگي محصول هندسه اند.نقشه برداري نقشه كشي جزئي از هندسه اند.دانشكاه هاي علم و صنعت اطفال هندسه اند.با همه اين اوصاف دانشمندان و رياضيدانان چگونه هندسه رامتحرك و كاربردي نديده اند؟ جاي تعجب و تحير است.ندبده اند.باشد نديده اند.متوجه نشده اند باشد متوجه نشده اند.امروز كه به اين اشكاري و سلاست موضوع اشكار شده است و از پرده برون افتاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر