۱۳۹۳ بهمن ۲۲, چهارشنبه

تحلیل و نقد محاسبه « 3.154700538 »

پس از سالها تلاش سرانجام موفق شدم نقدی کتبی بر محاسبه عدد پی خود .3.154700538 از « اندیشکده ی فلسفه و علوم بنیادین » جمهوری اسلامی به سرپرستی آقای دکتر اصولی دریافت کنم.
بسمه تعالی
تحلیل و نقد محاسبه بر روش ایشان سه دسته اشکال می توان وارد کرد..
1) اشکالات فلسفه هندسه.
که اهم آن عبارت از این است که اصلا" هندسه بودن هندسه به انتزاعی بودن آن است و نمی توان با توصل به اشکال مادی اعتبار انتزاعی ها را زیر سوال برد.مثلا" اینکه ما قائل با استقامت یک امتداد باشیم .این مفهوم استقامت را از انتزاع ذهنی آورده ایم.. وگرنه در عالم خارج نمی توان مستقیم بودن یک امتداد را اثبات کرد یا نشان داد.مگر با توسط به و توسل به یک امتداد مستقیم دیگر و سرانجام این امر باید به امتداد مستقیمی که در ذهن داریم منتهی گردد.وگرنه به تسلسل می انجامد..اگرچه در عمل ما با فرض اینکه شعاع نور به خط مستقیم حرکت می کند .همه را با آن می سنجیم.. در حالیکه این امر فقط یک فرض است که  از قضا در نسبیت عام مورد خدشه قرار گرفته است.
نکته فلسفی دیگر با توجه به مفهوم و تعریف « دقت » در اندازه گیری ها و هندسه آشکار می گردد . ایشان که تمسک می جویند به ساختن دوایری و اشکالی با دقیق ترین ابزار .این دقیق ترین بودن را از کجا آورده اند.نه این است که دقت یعنی تطابق هرچه بیشتر با شکل و هیئات هندسی .اگر چنین است .چرا خود آن شکل هندسی انتزاعی را معیار اصلی قرار ندهیم.
این مطاب را از روی نوشته بسیار بد خط و ناخوانای آقای دکتر اصولی نوشتم..خطا های املائی را من گردن می گیرم.
بقیه دارد.
 این شکل از آن من است.ربطی به نقد ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر